søndag 1. desember 2013

Et slag for business

Go kveld i stugo.

Da var jeg hjemme fra reise og den nye leverandøren var helt fantastisk!

 Mange har spurt om jeg har samme leverandør som TM Design,
og vi har faktisk samme på noen områder.
Allikevell ønsker jeg ikke å gå i fotsporene og kopiere.
Likeheter vil det jo alltid være,
for det handler jo om mote og trend.
Allikevell ønsker jeg å gå min egen vei,
og å skape mitt eget merke.

Leverandøren jeg har i dag vil det bli mindre fra.
Dette av flere grunner men en av de større er
at han selger til mange i Norge. Og når det blir slik er det vanskelig og skape en god, personlig kolleksjon.

(ny klokke i nettbutikken HER)


Jeg får mange mail i uken fra personer som ønsker å starte opp og gjøre det samme.
Jeg håper dere det gjelder, skjønner at jeg ikke kan eller ønsker å bruke tiden min på dette.
Jeg har selv måtte finne ut av alt på egen hånd, det er mye jobb, men ønsker du det hardt nok får du det til.
Det finnes ingen snarveier i business, og begynner du med det, har du kanskje ikke guts nok til fortsettelsen?
Det er hard og mye jobb!
Det er ikke bare fine bilder på blogg og instagram,
med reiser og nye ting.
Selv om det er det man viser fram ;)

Det beste rådet jeg kan komme med er å sjekke markedet.
Etter at jeg startet opp på nyåret har det kommet rundt 4-5 nye aktører
innen samme sjanger,
-som jeg vet om.
Og i tillegg får jeg jo som sakt mange mail om oppstartsplaner.
Markedet er begrenset og konkurransen er hard.
Jeg vil ikke noen noe vondt, det er bare sånn det er :)


Min nye leverandør er stor, allikvell har de sakt at de har nok kunder i Norge nå.
Det føles bra!

Videre har jeg jo nevnt tidligere at når jeg startet opp var tanken å være lokal her nord.
Det var hovedkjernen for mitt firma.
I tillegg var mye var likt TM Design, men allikevell ønsket jeg min egen vri.
Hos meg er det mere hvitt og sort, mindre eik.
Jeg ønsket å dekke litt andre ønsker og føler jeg klarer det.

Nå blir kjernen min allikevell litt annen:
Jeg omlokaliserer til Oslo.
Jeg blir større.
Jeg blir meg.

Tm Design, Riviera Maison, Slettvoll, Restoration Hardware, Kelly Hoppen, osv.
Alle store innspirasjonskilder!
Men de henter også innspirasjon en plass og her er jeg med!
Jeg får være med på utvikling og nye ideer.
Jeg gledes<3

Jeg håper du vil følge meg videre på veien.
Dette blir spennende!

Ønsker alle en fin kveld og 1. søndag i advent.



Klem-









4 kommentarer:

  1. Du sier din retning er mer sorte og hvite farger. Vil det si vi som gjerne vil bestille den mindre versjonen av loveseat som tm design, som du selger, kanskje kan få den i hvit ? Sort hadde nok solgt også. Sand og mørk grå er ikke match i stua hos alle ;-) stå på :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er mulig den kommer i hvit skinn ettehvert, men ikke hvit stoff desverre.
      Mvh Anneli :)

      Slett
  2. Titter innom for og ønske deg en fantastisk førjuls tid♥
    Jule klemmer fra Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Og det samme til deg :*
      Klem

      Slett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor! :)

Klem fra Anneli :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...