tirsdag 17. september 2013

Ni Hao!

Hei dere!

DA var vi endelig hjemme fra Kina, og messe.
Jeg sier endelig selv om ferien har vært helt utrolig fin.
Reisen var lang, alt for langt unna ungene, og hjemme er nå bare best
-sånn er det bare ;)
I tillegg virket ikke facebook eller blogspot der!
*kriise* ;))

Men nei, faktisk så var det jo ikke det.
Veldig uvant, men også veldig deilig.

Vi har kost oss enormt!
 Sovet masse, (litt for mye?) -tror aldri vi kom helt inn i døgnrytmen der.


Spist mye god mat.





Opplevd moderne Kina,


og "gamle" Kina.


Fakemarked og
Luksusbutikker.


Og sist men ikke minst sett utrolig mye fine møbler!

Messen var helt ufattelig stor.
Vi gikk der i 3 dager og kunne nok gått i noen til.
Jeg fant mye fint og har mye fint på "ordre-ventelisten."
Noe ble også bestilt.
Jeg gleder meg! :)

Shanghai vil jeg si overrasket meg positivt.
Jeg så for meg det typiske bybildet med trange eksosfylte gater hvor bygningene tårner over deg.
Istedet var det åpent, friskt og frodig.
Flislagte gater, blomster og palmer.






Starbucks i Nanjing road.
Shanghais 6 km lange shopping gate! :D



Traffikork BIGTIME etter et ekstremt regn og tordenvært.
Enkelte gikk av bussene og sjekket inn på hotellet for å overnatte ;)
De skufflet vann ut av bilene med tomme flasker!!! :p



Ellers kan jeg jo nevne at kinserne er veldig hyggelige,
men kan ikke et kløya ord engelsk
-om ikke de jobber i truistbransjen ;)
Vi hadde store problemer med å komme oss tilbake til hotellet
en kveld vi glemte adressen på kinesisk hjemme.
Taxi sjåførene bare ristet på hodet å svarte på kinesisk.

En anne ting:
etter deres kultur skal man SMATTE når man spiser.
Det er høflig!
Men for oss som ikke er vant,
og etter 9 timer på fly med en smattende kineser ved siden av meg,
to måltids serveringer, i tillegg til egen niste,
må jeg si
-Det er godt å være hjemme ;)

Ordtaket bør endres til
"Du smattende Kineser."

;D

God natt fra meg.
Nå skal jeg legge meg i rene sengklær i egen seng.
Hørtes det ikke heerlig ut?!?!
:D :D


Klem-









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor! :)

Klem fra Anneli :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...