mandag 22. juli 2013

Voluspa Nosecandy!

Nå er endelig de beste duftlysene du kan tenke deg, her hos meg!
Lysene koster litt mere enn "vanlige lys", men jeg lar dette utsnittet fra en artikkel på varden.no
tale sin (min) sak:

"De billigste lysene er sjelden merket med hva de er laget av,
men ifølge Haneberg er de fleste «stearinlys» laget av parafin – ikke stearin.
– Parafin utvinnes av råolje,
og dermed slippes det ut klimagasser ved brenning.
Ekte stearin er ikke nødvendigvis noe bedre. Stearin lages stort sett av palmeolje.
Mesteparten av verdens palmeolje produseres i Sørøst-Asia,
og dyrking av oljepalme er en viktig
årsak til at regnskog blir hogget ned, forklarer hun.
Miljørådgiveren legger til at rene stearinlys er
problematisk selv om man bruker andre oljevekster, som raps.
Dersom alle lysene på markedet skulle produseres ved bruk av vegetabilske oljer,
ville det lagt beslag på enorme områder med verdifull matjord.

– Problemet med billiglysene er at de
 består av mye parafin og noe bly i veken.
Disse lysene brenner fort opp, de forurenser innemiljøet,
og de soter.
Jo mer giftstoffer i lysene, desto mer sot.
Duftelys med kunstig parfyme er også noe jeg fraråder.
Har man astma, er det ikke bra med billiglys.
Selv får jeg vondt i hodet av sånne lys, forteller Schineller."

Voluspa lysene er laget av ekte kokosvoks og eteriske oljer,
og 100% bomullsveke.
De skal faktisk brenne 90% renere enn soyalysene, som blant annet refereses til
i artikkelen over.

I tillegg er de jo så lekre å se på,
at det alene kan la en hver interørfreak svi av
(i ordets rette betydning)
en hel liten formue,
på lys!
Jeg har sakt det før, og sier det igjen:

De lukter himmelsk!


Duftene jeg har tatt inn denne gang er:
*Crisp Champagne
*Saijo Persimmon
*Pink Citrus
*French Bourbon Vanille
*Apricot & Aprillia

Lysene begynner på de minste til 199,- og går opp til de største for 398,-
For bestilling sender du meg en mail på 

Jeg hjelper deg gjerne både med str og lukt-valg ;)






Klem-







Blogglisten
Blogglisten
Blogglisten
Blogglisten
Blogglisten

1 kommentar:

  1. Disse er helt fantastiske!!
    Jeg elsker Voluspa:))

    Ikke dumt og ta inn de nei ♥

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor! :)

Klem fra Anneli :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...