fredag 28. juni 2013

Volterra

Som nevnt i gårdagens innlegg havnet vi litt på villspor,
men det viste seg pluttselig å være helt rett!

Da det pluttselig åpenbarte det seg en hel "village" høyt opp i fjellsiden på vår vei,
 MÅTTE vi jo selvfølgelig dit!

(Dette bildet har vi tatt selv med Ipad)

Gatene opp var helt ekstremt trange og eksmtremt bratte!
Ikke var det lov å stoppe og ikke var det lov å svinge hit eller dit.
Hjertet pumpet ganske fort når vi pluttselig havnet i enveiskjørt gate -FEIL VEI!
Bakkestart egenskapene har aldri vært testet så til de grader før! ;)

Til slutt fant vi en heldigvis en parkeringsplass så vi kunne roe litt ned og
strekke litt på bena og nakken.
De trange gatene gjorde liksom at du tilogmed huket deg sammen inne i bilen ;)

Bilder ble knipset og knapset i tusen tall.
Men selvfølgelig vil ikke filene jobbe med meg så jeg får rett å slett ikke lakt dem inn! :..(
Jeg har dermed bare måtte lånt bilder fra franske info sider,
som vi selvfølgelig måtte besøke for å oppdatere oss på denne spennende landsbyen.


CALLIAN






For meg og søsteren min som er ihuga Twilight fans,
var det litt ekstra stas,
da det rett å slett føltes litt ut som vi var i vampyrbyen Volterra ;)

Jeg prøvde å finne litt ut om byen men det meste står på fransk.
Den er fra romertiden og borgen i midten av byen rådde over store landedeler.
Store kunstnere har funnet sin nisje her,
blant annet Christian Dior!
Og han er faktisk også begravet her.

Vel verdt et besøk!
Jeg vil tilbake en annen gang,
da med vel viten om hva jeg kommer til.
Både med tanke på historie
OG hva som kreves av kjøreferdigheter! ;)



Klem-






2 kommentarer:

  1. Herlighet or en drømmeferie.....dn landsbyen serfantastisk ut,og akkurat like pittoresk og skjønn som man forestiller seg byer der nede skal være.Kos dere videre!!!
    Misunnelig Toveklem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. ja dette var virkelig drømmeferien! Jeg har blitt helt betatt, og skjønner at nordmenn reiser hit fast! Det vil jeg også gjøre :))
      Takk og det samme til deg :)
      Klem

      Slett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor! :)

Klem fra Anneli :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...