lørdag 22. juni 2013

Visste dere?

Jeg får veldig mange spørsmål om huset vårt
-hvilke farger, tapeter og gulv vi har.
Tenkte jeg skulle lage et innlegg til dere om nettopp dette :)

Derfor,
Visste dere at-


*
Alt i huset vårt er fra Fargerike i Alta?
(unntatt garderober, kjøkken og slikt da ;)

Når huset var ferdig tegnet begynte jeg med en gang å innrede i hodet.
Jeg var derfor tidlig ute med å troppe opp på forskjellige fargehandler.
Her skilte Fargerike Alta seg ut med en gang!
Jeg sier en ting:
SERVICE!

Fra å bli fortalt at jeg kunne komme innom når det nærmet seg, andre steder,
ble jeg her møtt med iver og alvor fra første stund :D
Det var det samme om det var av den litt eldre garde,
den interiørfrelste jenta,
eller de unge gutta!
Alle elsker faget og jobben sin virker det som!


Alt ligger inne i databasen hos de,
så om du skulle glemme, eller lure på noe annet enn jeg har opplyst om,
 er det bare å spørre dem! :)

*
Vi har vinybellegg på gulvet?
Dette var vi egentlig aldri i tvil om!
Vi har hatt parkett i en leilighet tidligere og det var grusomt.
Fuktige føtter kan du like godt sette røde ringer rundt- de lyser mot deg.
I tillegg tåler det ingenting.
Det er kjempefint, for all del!
Men ikke noe for oss med snekkerben som har hatt sko på hele dagen,
og småbarn som er glad i å kaste leker etter hverandre ;)
Laminat er for hardt og kaldt etter vår smak.



*
Fargen på veggen i hallen heter Nøytral?

Jeg hadde den i stuen også, men har malt nå.
Dette er en veldig fin farge, men er også veldig kald!
Kan derfor være vanskelig å få det lunt, noe jeg har lyst ha i stuen nå.

*
Bildene på veggen i hallen er fra Mr.Perswall?
Dette er tapet som jeg har framkalt, og så har mannen listet rundt dem.
Selvfølgelig fra Fargerike dette også ;)
-og det tror jeg du får hos alle i hele landet?!

*
Fargen på kjøkkenet er fra Halvor Bakke`s fargekart,
og heter Buenos Aires.


Denne fargen er jeg glad i!
Dyp grå, med en anelse blått i til tider.
En veldig kalssisk farge vil jeg kalle den ;)



*
Den nye fargen i stuen og på soverommet heter Varm Lin?
Jeg har brukt pure colour, som er helt matt.
Fargen er nydelig- deilig! ;)
Man får bare lyst å stryke på den! ;)

MEN!
 I min stue, som har mye hele vegger og kanskje litt lite vinduer,
ble den en smule tung.
Jeg har derfor gjort en liten vri der!

Det skal dere få se en annen gang! :)

Dette er de spørsmålene jeg har fått mest av,
men om det er noen som lurer på andre ting må dere bare spørre.

Synes det er veldig gøy med så mange possitive tilbakemeldinger
og spørsmål om hva vi har valgt på forskjellige plasser.



Ha en koselig lørdagskveld!



Klem-






4 kommentarer:

  1. For et nydelig hjem! Jeg blir helt stum av beundring! Og så fint å høre at dere er fornøyd med vinyl, det har vi i mellomgangen (hundens tilholdssted) og vurderer sterkt å ha det på kjøkkenet/i stua også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk søte du :) Bare gjør det! ;D Det er helt herlig! <3 varmt og godt, mykt og lettvint. Jeg elsker det!

      Slett
  2. Flotte farger, og gjennomført til minste detalj. Lekkert!
    De store bildene i gangen var kjempefine. Nydelige barn og finfin veggpynt i stort format.
    Gratulerer med 4 års bryllupsdag. Et vakkert par!

    Nyt sommerdagene som titter innom! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi, det var litt av en oppsummering! Tusen takk! :)
      Og det samme til deg!

      Klem

      Slett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor! :)

Klem fra Anneli :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...