fredag 31. mai 2013

Oldemors eplekiste

Jeg personlig er ikke chabby chik(?) eller rustikk,
vil nok beskrive stilen min mere klassisk,
med innslag av glam og romantikk.

Men oldemors eplekiste,
DEN må få stå framme i mitt hjem.





Et skikkelig stykke arvegods,
med en skikkelig historie bak seg-

Min bestemor og hennes bror har faktisk holdt på å omkomme i den.
Min oldemor skulle dra på butikken, og i mellomtiden fant bestemor og broren ut at de skulle
gjemme seg i kista.
Låsen hektet seg på og de var innestengt.
Heldigvis hadde oldemor glemt noe, så hun kom tilbake før hun hadde handlet og fant dem.
Varmen slo imot henne når hun åpnet, og det var rett å slett veldig lite oksygen igjen!

En ekkel historie!
Men allikevell gøy å ha noe å fortelle rundt den.

I tillegg, om dere ser til høyre på kisten,
kan dere se vannskader.
Dette er fra slokkevannet til brannvesenet da huset vårt brant for to år siden...
Dette er en av få ting som ble reddet!


 Minner og tilknytning,
det gjør en ting spesiell for meg.



Klem-






3 kommentarer:

  1. Fint med ting med sjel og historie. Spennende historie også, godt det gikk så bra. Veldig fin var den :)

    SvarSlett
  2. Så fin den var! Og den passer skikkelig godt inn i ditt flotte hjem :)

    SvarSlett
  3. Sofaen kjøpte vi på plantasjen :) trekka kan tas av og vaskes, veldig greit igrunn :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor! :)

Klem fra Anneli :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...