onsdag 29. mai 2013

Kodakmoment

Da har jeg endelig vært på fotokurs :)
Og du store det er mye å sette seg inn i!
All honnør til fotografer!
Det er helt klart en egen kunst!

-Iso, lukkertid, blending osv. 
I tillegg er det en fordel om du kan matte når du stiller på blendingen i forhold til lukkertid..
eller noe sånt :p

Jeg skal iallefall prøve meg utenfor manuell instillingen framover..
valgene er jo helt klart så mange fler!
For eksempel kan jeg velge å IKKE bruke blits,
som mange ganger ødelegger bildet helt.


Jeg har lekt meg litt med kameraet, 
og nå ønsker jeg meg veldig en makro linse.


Ser du forskjell på de to bildene over?
-Forskjellig fokus..


Slike bilder liker jeg veldig godt av en eller annen grunn! 



Forskjellig ISO og lukkertid.

Jeg har som sakt bare lekt og prøvd meg fram..
Blir værre når jeg skal få tatt et "kodakmoment" av barna i farta,
-da er sjangsen stor for at det blir skurr eller helt sort/hvitt!

Da burde kanskje manuell knappen benyttes? ;)



Klem-






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen et lite spor! :)

Klem fra Anneli :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...